رفع روغن ریزی فولکس واگن تیگوان (نزدیک یک مکان حساس)

رفع روغن ریزی فولکس واگن تیگوان نشت روغن فولکس واکن رفع روغن ریزی فولکس واگن

نکات مهم در تعمیر و نگهداری به خصوص رفع نشت روغن فولکس واگن تیگوان

 

 

فولکس واگن تیگوان معمولا بعد از یک سن مشخص به دلیل فرسوده شدن واشر شروع به روغن ریزی می‌کند.

دو قسمت که این مشکل در آن محسوس است واشر سینی جلو و واشر کارتر موتور است که برای تعویض واشر ‌کارتر موتور باید کل روغن موتور خالی شود و موتور به واسطه موتور بند از بالا مهار شود و بعد از شل کردن رام موتور ، کارتر موتور باز و بعد از تمیز کردن واشر جدید روی آن نصب شود.

 مورد بسیار مهم دیگر، واشر سینی است که در صورت اشتباه ممکن است موتور ماشین شما دچار مشکل جدی شود چون در زیر این واشر دنده ونوس های ماشین قرار دارد که عملکرد کلی دود و هوا ماشین توسط دو دنده انجام می‌شود و در صورت برخورد یک آچار کوچک به آن ممکن است خسارت میلیونی برای مشتری ایجاد شود.

رفع روغن ریزی فولکس واگن تیگوان نشت روغن فولکس واکن رفع روغن ریزی فولکس واگن

در متن زیر سعی کردیم تا عوامل نشت روغن در ماشین های فولکس واگن را بررسی کنیم و نکات مهم در تعمیر و نگهداری این ماشین ها را بیان کنیم.

1.روغن موتور سالم برای تضمین عملکرد ماشین بسیار ضروری است.

نگه داشتن روغن ماشین در شرایط مطلوب و سطح استاندارد برای جلوگیری از اصطکاک موتور, تولید گرمای مازاد و خراب شدن زودرس قطعات بسیار ضروری می باشد.

به خاطر داشته باشید که فولکس واگن شما دارای مواد مایع دیگری هم میباشد که امکان نشت آن ها نیز وجود دارد. هر کدام از این مایع ها دارای رنگ مخصوص خود هستند که به ترتیب زیر می باشند

روغن موتور تقریبا زرد رنگ می باشد.

مایع خنک کننده سبز یا صورتی روشن می باشد.

روغن گیربکس قهوه ای سوخته متمایل به قرمز می باشد.

پس قبل از اینکه وحشت زده بشین حتما ازعلت نشت روغن اطمینان حاصل کنید. 

برای مطالعه مطالب مرتبط با انتخاب برند روغن مناسب برای سایرماشین های تولید شده زیر مجموعه برند فولکس واگن می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

2.مکان هایی که باید برای پیدا کردن مکان روغن ریزی چک شوند

قسمت های کمی وجود دارند که امکان نشت از آن ها وجود دارد که این مکان ها قابل مشاهده در زیر ماشین می باشند. نشت روغن یک نقص دردسر ساز می باشد که باعث صدمه جدی به ماشین می شود مخصوصا اگر در طولانی مدت اتفاق بیافتد و تعمیر نشود.

3.درب محفظه روغن(Drain Plug)

یکی ازعلت های شایع نشت روغن دریافت سرویس بی کیفیت است. درب محفظه بی ثبات ,آسیب دیده از عوامل ساده ولی بحرانی می باشد که در تعویض روغن فولکس واگن خود باید مد نظر قرار دهید.

4.مهر و موم کردن واشردر سوپاپ(Valve Gasket Seal)

واشر سوپاپ مسئولیت نگه داشتن و تضمین گردش مناسب روغن در داخل موتور را بر عهده دارد. به مرور زمان این مهر و موم ها و واشر ها به دلیل گرمای بالای موتور فرسوده می شوند. فولکس واگن هایی که مسافت بیشتری را طی کرده اند بیشتر در معرض این خطر قرار دارند که این مسئله تعمیر و نگهداری پیوسته ماشین را به امری ضروری برای ماشین زیبایتان تبدیل می کند.

  1. فیلتر روغن (Oil Filter)

فیلتر روغن نیز در گذر زمان فرسوده می شود و ایجاد زباله هم فرایند تعویض آن را تسریع می بخشد.فیلتر روغن کثیف از چرخش اصولی روغن در موتور جلوگیری و همچنین باعث نشت روغن به دلیل عدم توانایی در فیلتر کردن روغن در کل سیستم می شود. 

  1. تعمیر و نگهداری پیوسته

مهم ترین عامل در تضمین عدم نشت روغن, تعویض منظم روغن و فیلتر می باشد. توصیه می شود که روغن ماشین را هر 4828 کیلومتر و یا هر 3 ماه یکبار عوض کنید اما اگر در مناطقی زندگی می کنید که در آن گرد و خاک زیاد می باشد و یا ترافیک روزانه بالایی دارد, بهتر است روغن را زودتر از موعد تعیین شده تعویض کنید. نمایندگی ژرمن مانستر با تیم متخصص دوره دیده در مونیخ آلمان, اماده پذیرش خودروی شما می باشد.

بهترین کار برای داشتن بیشترین بازدهی در ماشینتان مشورت با تکنسین های مجرب نمایندگی فولکس واگن هیولا آلمان می باشد. 

کلمات کلیدی مرتبط با متن

تعمیرات تخصصی فولکس واگن-فولکس واگن تیگوان-رفع روغن ریزی فولکس واگن تیگوان-نکات مهم تعویض روغن فولکس واگن-فیلنر روغن فولکس واگن

  مرکز فولکس واگن شرکت ژرمن مانستر آلمان تنها نمایندگی معتبر فولکس واگن در تهران

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *